وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود بر موضع قاهره در لزوم توقف جنگ علیه نوار غزه به عنوان عامل اصلی افزایش شدت تنش‌ها و رویارویی‌ها در منطقه تاکید کرد.

عبدالعاطی  با باقری

به گزارش همشهری آنلاین، «بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر با «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه کشورمان تلفنی گفت‌وگو کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، این تماس تلفنی در چارچوب تلاش‌های قاهره و تماس‌ها با طرف‌های ذیربط با هدف مهار تشدید تنش کنونی که منطقه شاهد آن است، انجام شد.

عبدالعاطی طی این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد تحولات اخیر منطقه، بی‌سابقه و دربردارنده خطرات بسیاری است و هشداردهنده گسترش دامنه درگیری‌هاست به نحوی که ثبات کشورهای منطقه را تهدید می‌کند لذا برای جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل، همه طرف‌ها باید آرامش و خویشتنداری خود را حفظ کنند.

وی همچنین بر موضع مصر در لزوم توقف جنگ علیه نوار غزه به عنوان عامل اصلی افزایش شدت تنش‌ها و رویارویی‌ها در منطقه تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر با تاکید بر موضع مخالف این کشور با سیاست‌های تنش‌زای اسرائیل، ترورها و نقض حاکمیت کشورها از سوی این رژیم، گفت: این سیاست‌ها به نفع هیچ طرفی نیست و تنها موجب تشدید درگیری‌ها می‌شود به صورتی که با این اقدامات مهار بحران کنونی دشوار می‌شود.

طبق این بیانیه، باقری کنی ضمن تقدیر از تماس‌های مصر و اهتمام این کشور به امنیت و ثبات منطقه، از عبد العاطی بابت حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران هم تشکر کرد .

کد خبر 871523
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha